Co vše obnáší získání kvalitních kontaktů a zakázek?

Blog

Mirko, je reálné se ucházet jako dodavatel o revitalizaci takovýchto objektů, nebo je už trh rozdělený?

Rozhodně to reálné je! Stavitelství je aktuálně na jednom ze svých vrcholů a o to větší existuje příležitost k získání zakázek. Mohlo by se zdát, že karty mezi firmami jsou již rozdány, ale není tomu tak. Situace je proměnlivá a zakázku získají ti, kteří reagují rychle a jsou schopni se o ni ucházet v její nejranější fázi. Ať jako generální dodavatel nebo subdodavatel. Je ale třeba mít přehled o tom, co se na stavebním trhu děje – kdykoli a kdekoli může vyběhnout informace o tom, že se chystá stavba, která je pro vás zajímavá. Tím to samo o sobě nekončí, následuje další práce: musíte získat relevantní kontakty na investory nebo architekty a ve vhodnou chvíli je kontaktovat se zájmem o spolupráci. Je třeba umět předběhnout konkurenci a obchodovat tak na úrovni kvality, nikoli ceny.


Co to znamená obchodovat na úrovni kvality, nikoli ceny?

Pokud budete jako dodavatel schopen vyvolat jednání v dostatečně rané fázi projektu a domluvíte se na spolupráci, budete zapsán jako dodavatel daného zboží nebo služby. Nemusíte tak manipulovat se svou cenou.


Abych toho dosáhl, musí to být časově náročné?

Ano, a to i finančně. Kdo to někdy podstoupil, jistě to potvrdí. Samotné monitorování trhu, hledání staveb, ověřování všech náležitostí na dostupných zdrojích a další věci, je ta nejnáročnější část. Často od prvotní indicie, že se bude budova revitalizovat, do doby, kdy se můžete jako dodavatel ucházet o spolupráci, uplyne několik měsíců a toto období musíte mít podchycené. To s sebou nese existenci administrativní pozice a s tím spjaté nejen mzdové náklady.


Pokud se rozhodnu, že si vhodné stavby budu vyhledávat sám a vytvořím si vlastní databázi kontaktů, kde všude mohu hledat?

Pro představu mohu říct, že existuje přes deset tisíc zdrojů informací. Od dostupných všem, jako je například centrální registr smluv, weby měst a obcí, stavební úřady a odbory, centrální adresy, tisk, rozhlas a televize, dotační programy až po ty, které nejsou veřejně dostupné a vznikají dlouhodobou spoluprací.


Jsou i jiné možnosti?

Ano, můžete využít již hotové řešení, které za vás práci hledání projektů, doplňování a aktualizování všech informací, dokumentů a kontaktů vyřeší. Navíc výrazně zefektivní váš obchodní proces. Mít kdykoli dostupné kvalitní kontakty a bez práce, to je sen každého obchodníka.

Myslíte řešení, jaké poskytuje Istav?

Například. Společnost Istav se zabývá shromažďováním kvalitní databáze stavebních projektů přes 20 let. Má vybudovaný stabilní research tým, který má v kompetenci veškeré dostupné i méně dostupné zdroje a denně zabezpečuje aktualizaci dat. Každý z obchodu ví, že kvalitní kontakty jsou to nejcennější a Istav vám takové kontakty přináší v aplikaci Xplorer každý den.

Istav Media, s.r.o.
14.08.2018

Want more information?

Enter your details and we will be happy to contact you by the next working day.

We support: